Akupunktur og akupressur er en 4000 år gammel kinesisk behandlingsform, der bygger på teorien om, at mennesket gennemstrømmes af elektromagnetisk energi (Qi), der følger bestemte baner, kaldet meridianer. Men også vesten har taget akupunkturen til sig og mange læger og fysioterapeuter anvender akupunkturen, især ved skader og lidelser som er tennisalbue og i det hele taget som smerte behandling.

Ved akupunktur bruges der sterile engangs nåle.

Akupunktur kan bruges til næsten alt. Det må dog aldrig erstatte en anden lægelig behandling.  Derimod kan det være et rigtig godt til problematikker hvor alm. lægelig hjælp ikke har virkning.  F.eks. kan akupunktur hjælpe for/imod: Mussearm, tennis/golfalbue, migræne, hovedpine, allergi, muskelsmerte, træthed, stress og meget andet.  Akupunktur virker ved, at man i bestemte punkter på kroppens meridianer sætter en steril engangsnål. Det er f.eks. også virksomt at sætte en nål i en myose, som f.eks. kan sidde i nakken og give de dunkene nakkesmerte, vi alle kender.

Behandlingen kan foregå lige fra på en massage briks til siddende på en stol, så det er nemt at rette ind til den enkelte. Og derefter anvendes der en nål som sættes i det valgte akupunkturpunk.

Der er også andre muligheder end brug af nåle, det er akupressur. Akupressur er faktisk det samme som ved akupunktur, dog er det her fingrene der bruges til at stimulere punktet, hvor det ved akupunktur er nåle. Akupressurbehandling adskiller sig ved akupunkturbehandling især i hvor dybt du kan påvirke akupunkturpunktet. De fleste akupunkturpunkter er beliggende i musklerne og kan derfor nås med hænderne, om end mindre specifik end med en nål. Følingen og nærværet er også mere til stede end med en nål.

Akupunktur 1

Akupunktur 2

Akupunktur 3

Kort smerte behandling. Til mere kroniske tilfælde og/eller
til den der har behov for mere tid.
Med tid til det hel.
15 minutter 30 minutter 60 minutter

100,- DKK

250,- DKK

350,- DKK

Alle behandlinger er individuelle og laves derfor udfra den enkeltes behov.